D VİTAMİNİ
D VİTAMİNİ
D VİTAMİNİ HAKKINDAKİ BİLGİLER
B u yağda çözünen vitamin vücudun güçlü kemik ve dişler oluşturmak için kalsiyumu ve fosforu gerekli şekilde kullanmasına yardımcı olur.D vitaminine “güneş ışığı” vitamini de denmiştir; çünkü güneşten gelen ultraviyole ışınlar bazı cilt yağlarının D vitamini üretmesini sağlar.d vitamini ayrıca birkaç besinde de bulunur.
D vitamini açısından zengin besinlerin bazıları yağlı balık yağları (morina, levrek, uskumru, sardalye, somon, ton balığı, hamsi) ve vitamin takviyeli süt ürünleridir.
D vitamini eksikliği raşitizme sebep olur;raşitizm kalsiyum yetersizliğinden dolayı zamanla kemiklerin yumuşamasıdır.
DOĞRU MİKTAR
Yetişkinler için tavsiye edilen günlük doz 400 IU’dur
MUHTEMEL FAYDALARI
Kanser:Mekanizmanın tam olarak nasıl işlediği bilinmiyor olsa da, D vitaminin kolon (kalın bağırsak) kanserini önlemeye yardımcı olduğuna inanılıyor.Kanıt:Kolon kanserinin güneş ışınlarından daha az nasibini alan soğuk iklimlerde daha sık görülmesi.
Osteoporoz:Tufts Üniversitesi’nde Amerikan Tarım Bakanlığı’nin (USDA) desteğiyle yapılan bir araştırma, kadınarın D vitamini ve kalsiyum tüketimini arttırarak osteoporoz önleyebileceklerini gösterdi.Uzun süredir, kız aylarında iki nedenden ötürü daha fazla kemik kaybı meydana geldiği biliniyordu.Birincisi, kış aylarında daha az güneş ışığına maruz kaldığımızdan vücudumuzun daha az D vitamini üretmesidir.İkincisiyse , daha sıcak aylara kıyasla daha az fiziksel egzersiz yaptığımızdan, kemik kütlesinin azalmasıdır.Tufts Üniversitesi araştırmacıları “kış kemik kaybı”nın beslenme yoluyla tedavi edilip edilmeyeceğini öğrenmek istedi.Araştırmalarında 247 kadına kalsiyum takviyesi verilerek günlük tüketimleri 800 mg’ye çıkarıldı.Buna ek olarak, grubun yarısına 400IU’luk D vitamini takviyesi verildi, diğer yarısına ise plasebo verildi.Altı ayın sonunda araştırmacılar çok gelişmiş bir röntgen tekniğiyle iki grubun da omurga ve kemik yoğunluğunu ölçtü.Sonuç:Kış ayları boyunca D vitamini takviyesi alan grup, sadece kalsiyum alan gruptakilerin sadece yarısı kadar omurga kaybına uğradı.günde dört su bardağı yağsız süt araştırmada kullanılan D vitamini miktarına eşittir.
UYARI
Yüksek dozlarda ve uzun süre alınan D vitamini zehirli olabilir.
Teslimat Seçenekleri

Telefon İle Sipariş

Kategoriler
Hastalıklar
Ürün Onayı

Bütün Ürünlerimiz İthalat Aşamasında T.C Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü tarafından onaylıdır.
Ürün Onayı

Bütün Ürünlerimiz T.C Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı onaylıdır.
Hızlı Menü
En Çok Satılanlar
Kredi Kartı

Haberler
- 04.03.2011
- 6 AY ÖMÜR BİÇİLDİ 6 YILDIR YAŞIYOR
- 21.07.2010
- YİYECEKLER VE VİTAMİNLER HAKKINDA ÖNEMLİ BİR NOKTA
- 21.07.2010
- YİYECEK EN GÜÇLÜ İLAÇTIR
- 21.07.2010
- GELECEK UMUT VADEDİYOR
- 21.07.2010
- VÜCUT YİYECEKLERİ NASIL KULLANIR?
- 24.04.2009
- Prof. Dr. Erdem Yeşilyayla'nın yazısı
- 24.06.2008
- Prof. Dr. Osman Müftüoğlu'nun yazısı






